17 January 2011

Home » , » Soto Ayam...

Soto Ayam...



Menu yang dijanjikan dah ada di depan mata nih. Maaf ye agak lambat bersiaran. Cik puan belog beradu sebentar sebab terlalu mengantuk. Yelah...bangun awal sangat kan!

Dah lama sebenarnya saya mengidam nak makan soto ayam buatan sendiri. Kebetulan semalam ada beli ketupat segera adabi tu. Maka gigihlah merebus ketupat 4 bijik yang besar-besar tu untuk makan anak-beranak. 

Lepas je siap operasi cuci kain baju semua, saya pun mulalah bersilat kat dapur nak masak kuah supnya pulak. Sambil masak sambil kemas dapur yang agak bersepah dari semalam. Tup..tup bila dah siap semuanya air pulak takde. 

Tak susah mana pun. Kali ni, saya rebus 2 ketul bahagian berdaging sebab nak ada ayam yang boleh disiat2. Goreng pulak soo hon. Anak-anak kata... "kalau letak ni rasa macam keropoklah ummi!". Bawang goreng pun ada. Sambal kicap jangan dilupa. Tak pedas pun sebab bukan cili kampung yang ori. 




**Pheeewww...n3 masak-masak pertama untuk 2011. Betapa tak rajinnya saya nak upload gambar sekarang ni. Okaylah.. nak ajak anak-anak makan round ke-2 pulak nih. Jemput makan semua!


44 comments

17 January, 2011

wah menarik nampak sedap
nyummyyy ;)

17 January, 2011

sedapnya...rasa teringin plak

17 January, 2011

ala mengancamnya.. tgh telan liur ni izan.. he..he..

17 January, 2011

bila buat sendiri sebenarnyer lebih berpuas hati kan cume mcm saye ni kdg malas....huhuhu itulah yg perlu di atasi...

17 January, 2011

slurppp slurppppppp!! hehe

17 January, 2011

eh..cantiknye pinggan izan..nmpk berganda-ganda menyelerakan soto tu jadinye!

17 January, 2011

sekarang saya obses dengan gambar makanan..asal ada blogger buat entry pasal makanan ja, mesti nak baca.. :)
sedapnya!!...

17 January, 2011

sedap tu kak..nak sikit :)

17 January, 2011

tetiber raser lapar bebeno jek neeyh.. =)

curi kene potong tangan ? http://lolz-l.blogspot.com/2011/01/saper-nk-potong-tangan.html =)

17 January, 2011

cantiknya gamba.dslr kah?

17 January, 2011

buh la resepi..
akak tang buat sup tu yg salu failed..huhu

17 January, 2011

alamak. malam ni mcm nak buat soto la... hmmmmmm.... bwg goreng ada... so hoon ada... ayam??? mee hoon??? hmmmm...

17 January, 2011

sedapnya izan...nak sket...

17 January, 2011

@CahayaCintaIlahi memang sedap ni! *puji masakan sendiri *wink wink*

17 January, 2011

sedapnyee..nak sikit!hehe

17 January, 2011

@Nur Qaseh kena makan tu..nnti kempunan pulak kan.

17 January, 2011

@Hanis Azla alolo kak...kena buat tu. kalau termimpi2 pulak nnti.

17 January, 2011

@Nadia arRumaisha betul tu nadia. datang angin rajin, satu hari boleh masak macam2. kalau tak dok diam je lah.

17 January, 2011

@Ena burpppp...alhamdulillah. dah kenyang!

17 January, 2011

@Dilla Ady oohhh...pinggan hadiah masa kawen tu. nak dekat 10 thn dah berjasa. hikhik...

17 January, 2011

@norhgambar makanan yg cantik2 selalu mmg boleh selera kita membuak2 kan.

17 January, 2011

@Huda boleh je...sila..sila...jgn malu ye.

17 January, 2011

@L lapo ye. dah makan belum?

17 January, 2011

@SyidaGorjes bukan dslr lah syida. kamera cap itik je.

17 January, 2011

wow nampak sedap, rasa sure sedap gak ni. kenyang la 5 hero (termasuk si ayah) makan ye.

17 January, 2011

@sarah-najwan alamak kak. resepi sup campak2 je tuh. segan plak nak letak resepi kat sini. hikhik...

17 January, 2011

kak izan..lama xmenempek kat cnie hehe.. rindu nak tgk masakan2 kat cnie..nahh..skang tak pasal2 mish terliur soto even mish kurang sikit ngan soto ni. haha.

wah terliurnya...terbaik dari ladang ni kita peminat soto yang tegar tapi tak pernah wat sendiri sellau beli kat pasar je

17 January, 2011

dapnyee...tetiba rasa nak buat gak..soto camni best layan makan byk2 pun..hehe..

17 January, 2011

uitsss..geram tgk..cedapnya Izan..pandai masak

wahhhh..nmpak best giler soto ayam izan tuh..tibe2 terbayang ade depan mata..tmbah lagi byg begedil plak..nyum..nyum..ehehehehe

18 January, 2011

nyum2...terliur cma kak...

adeh...lapa pewot....

18 January, 2011

@adianiez AIDA boleh sangat buat tu aida. makan banyak2 tau!

18 January, 2011

@LyNn HaMzAh jemput lynn...jamu mata jelah ni. huhu

18 January, 2011

@Kalamhati boleh je...jemput jamu mata ye.

18 January, 2011

@A D I A en ayah takde. makan berlima dgn ummi je. huhu...

18 January, 2011

@najihah sahami yelah...lama tak nampak mish. rindu ek? smlm dok gigih n rajin pulak...hehe...

18 January, 2011

@♥ Anje a.k.a Mama_Balqis kena cari ni anje. takpun trylah buat sendiri. senang aje.

18 January, 2011

@mamalieyna mmg pun eina. selagi tak abis sup tu rasa nak makan lagi dan lagi dan lagi..

18 January, 2011

@rynas alaa kak..biasa2 aje. main campak2 je tu.

18 January, 2011

@lily azliyana @ mama zara hehehe.. mengancam tak lily? tapi kalau mak lily buat soto + bergedil lagi berganda2 sedapnya kan!

18 January, 2011

@Cma Shiema alolo...ciannya adik akak ni. cepat lap air liur tu!

18 January, 2011

sedappppnyerrrrrr tetiba perutttt laparrrrrrrrrr

18 January, 2011

Entry yg mendera p'saan ni Izan..laporrrrrrrrrrrrrr......

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails