25 April 2012

Home » , » Siapa Yang Packing Baju?

Siapa Yang Packing Baju?

Alkisahnya sejak en Hubby mula ke sana dan ke mari ni.. makanya haruslah baju dipacking ikut jadual juga. Semakin kerap baju masuk dan baju keluar dari beg. Tapi memandangkan mak buyung ni macam tak larat nak mengadap almari dan memilih baju mana yang nak di bawa oleh cinta hati... maka si empunya diri ajelah yang tukang kemas baju sendiri. Itu lebih afdhal rasanya kan. 


Lagipun cinta hati ku itu boleh bajet sendiri nak bawa baju berapa helai... kemeja berapa.. t-shirt berapa... seluar berapa. Kalau harapkan mak buyung ni memang tak laratlah mengemas sesaja. Untungnya jadi ibu mengandung kan. Lagi satu... tak payah susah2 juga nak gosok baju segala. Kononlah nak jadi isteri mithali yang nak gosokkan baju siap2, nanti cinta hati tinggal nak pakai aje kan. Takde maknanya lah. Si dia kata tak payah susah2... nanti abang boleh gosok sendiri kat hotel tu.


# Begitulah kisahnya... bukan tak nak jadi isteri yang terbaik, suamiku sendiri sudah sedia maklum keadaan isterinya ini. Apapun... terima kasih abang kerana memahami diri isterimu ini. Jangan lupa bawa ole2 dari Penang lagi ye...


## Kawan2 yang biasa suaminya outstation... tolong kemaskan baju suami atau suami sendiri yang kemas baju sendiri masuk dalam beg?


Entry santai tengahari Rabu....



17 comments

25 April, 2012

bertuah dpt suami memahami... =)

25 April, 2012

saya membantu masuk ke dalam beg.. sebabnya tak tahu nak masuk baju apa.. sebabnya nanti tersalah masuk.. kekekeke.. outstation dalam hutan izan so tak berani nak mandai2 :)

25 April, 2012

oh, abi kemas sendiri baju dia kak izan, kalau kita yg kemas mmg setiap kali outstation dia kena usung bagasi tu walaupun duaa hari. kalau dia sendiri kemas, dia bawa beg sandang belakang tu je. hahaaa. kita mmg kecoh, satu almari kita nak bawa kalau boleh.

25 April, 2012

sy hubby sndiri yg kemas.. sy hanya letak je mana yg dia patut bwk, lps tu dia akn buat pilihan samada dia nak or tak..hihii

25 April, 2012

hubby tak outstation lagi setakat nih.. tapi kalo balik kampung memang saya yg kemas pakaian..:)

25 April, 2012

ok lahh tuu dik
suami memahami
bukan senang tau ... bukan senang suami nak membantu isteri ..
kalau ada alhamdulillahh ;)

25 April, 2012

laki el x outstaion tp kalo nak g mn2 jln2 ke kan...sure suh dia amek pakaian yg dibawa..pas2 baru el yg letak dlm beg kemas2..one thing kan..baju2 laki el x byk yg kena iron hehehehe

25 April, 2012

Dulu abah Alya kerap outstation... sebulan ada 2 minggu kena keje luar kawasan...merata ceruk kena pi.. tapi sejak kena tukar bahagian,rasanya tak ada outstation dah kot, cuma kerap balik lambat saja.... hari cuti pun mcm x cuti saja...

25 April, 2012

lega bila en somi memahami, kan izan.

Akak tlg masuk dlm beg jek, heeee

25 April, 2012

Bagus!!
Saling memahami & bertolak ansur..
Sis, take care ye.. ;)

25 April, 2012

Bagi mak, baiklah yg empunya diri yg kemas sendiri sebab...
1- dia tahu jadual sehariannya yg memerlukan dia pakai baju apa. Nak pki tshirt or kemeja

2- bnyk mana bju yg dia nak guna

Cuma, mak akan dok perhatikan dan pastikan pilihan baju dia tu kena dgn warna seluar dan tie lah. Jgn plak sluar biru pi pki baju kaler merah!!!

25 April, 2012

yelah izan, camtu lebih baik cz dia tau baju apa yg sesuai..suami akak pn camtu, dia slalu outstation so baju2 tu semua dia uruskan sndiri dr gosok, kemas n bila blk dia basuh sndiri........

25 April, 2012

kih3...tak kawen lg...packing brg sendri je la dulu...

25 April, 2012

i boleh kuarkan dari almari n letak kat atas katil jek..dia yg pilih mana perlu dibawa or pakai sbb asben i tu fussy sikit hehehehe..part gosok pun mana yg bole digosok saya gosok mana yg dia perlu gosok sndiri dia buat jek ;)

hubby cik rose jarang outstation hihihi....gosok baju adalah...

26 April, 2012

sweetnya husband ummi izan nie.en suami sy nak pergi mana pun msti sy kemaskan,pastu bukan nak bgtau nak bawak baju mana ke mana.sy belasah je masuk agak2 dlm beg.nti baru la beliau kalut tanya seluar sy mana?sape suruh tak bgtau nak bawak seluar.haha..

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails