25 June 2012

Home » , » Petua Hilangkan Lingkaran Hitam Bawah Mata...

Petua Hilangkan Lingkaran Hitam Bawah Mata...

Penyebabnya:

1. Selari dengan umur anda yang semakin meningkat.
2. Anda ada alahan.
3. Ciri-ciri kulit wajah anda sendiri.
4. Mengalami keletihan setelah bekerja seharian.
5. Kekurangan nutrisi pada tubuh anda.
6. Faktor genetik.
7. Pengaliran darah yang tidak stabil.
8. Anda menghadapi tekanan dan tidak dapat mengawalnya dengan baik.
9. Terdedah kepada cahaya matahari.
10. Penurunan berat badan yang agak mendadak.
11. Ada masalah pinggang dan juga perut.
12. Tisu lemak dan cecair.
13. Masalah sinus.
14. Anda memang ada masalah kesihatan.
15. Anda seorang perokok.


Cara Menghilangkannya:



Menggunakan Kentang: Kisar sebiji ubi kentang. Bahagikan kepada 2 bahagian dan balutkan dengan sehelai kain nipis. Baring dengan santai dan tekapkan balutan tadi pada kedua belah mata anda. Pastikan mata anda terpejam dan biarkan selama 15-20 minit.

MenggunakanTimun: Parut hujung timun (Bahagian kepala yang berwarna hijau pekat. Lebih elok lagi jika timun itu diletakkan di dalam peti sejuk terlebih dahulu). Ambil tisu muka berbentuk empat segi dan basahkan dengan air yang terhasil melalui parutan tersebut. Lekapkan di mata. Boleh juga jika anda ambil hampas parutan dan letak di atas tisu dan kepitkan dengan tisu yang lain. Kemudian, tekapkan ke kelopak mata yang tertutup selama beberapa minit. Amalkan selalu.


# Kalau kawan2 ada petua lain untuk hilangkan lingkaran hitam di bawah mata... jom kongsikan sama2 kat sini ye!


17 comments

25 June, 2012

letak uncang teh yang dah digunakan tu.. b4 tu letak dalam peti kasi sejuk2... then letak di mata... sejukk best :D legakan keletihan mata dan eyebags

26 June, 2012

senang je petuanya. tak pernah tahu pun

26 June, 2012

lya pon ada problem lebam bwh mata ni.. tp kdg2 nk cba tradisional tu..malas.. last2 beli krim dia j..tp x mjadi pon..nk cba wyw contur y safi rania lak

26 June, 2012

Tq for sharing izan!

26 June, 2012

sesuai utk saya ni.. skrg ni dah jd itam pun.. ni mesti kes selalu tido lwat.. adehhh

26 June, 2012

takde petua tp yg tau puncanya sebab minum kopi

sebab sendiri pun mengalaminya

26 June, 2012

Org perempuan mmg tak suka bila bwh mata hitam ;) pernah guna timun. Kentang tak pernah cuba ;) sedap bila letak. Sejuk je. Tp kurang rajin ;)

26 June, 2012

emmm..boleh cuba ni..sy pon ade..ibu2 ni sume ade la..duk berjaga mlm time anak nk menyusu..;)

mcm tahu2 jer tengah cari petua ni

cma,klu ikut petua yg hilangkan eye bag ni lagi menjadi2 bengkaknye..

tq for sharing :)

26 June, 2012

wani selalu gak letak timun bwh mata..boleh rehatkan mata juga hihi

26 June, 2012

Biasa terjadi kalau mata penat & kurang tidur.. Bagi akak yang tak berapa rajin ni, hiris timun & tepek je kat mata..

05 October, 2012

timun tue selalu jugak buat..rasa relax je

tapi lingkaran hitam bawah mata nie makin menjadi² uhuhuuu..

after this nak try kentang pulak

29 November, 2012

:)

26 December, 2012

ooo... senang je niiii!!!!! time kasih lololol.........:>

26 December, 2012

oooo.... its easy. but can i put the cucumber at my eyes without 'parut' the cucumber first??????????

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails